Učitel pro 21. století

„Jako studenti druhých a třetích ročníků vyššího gymnázia jsme se v rámci projektu Učitel pro 21. století seznámili s různými typy školství.

Navštívili jsme Základní školu Otevřmysl v Třebíči, kde jsme se rozdělili do tříd po skupinách a zkoumali tzv. Feuersteinovou metodou vzdělávání. Tato metoda dává větší prostor pro rozvoj individuality dítěte a nepoužívá klasické číselné hodnocení. Na závěr tohoto dne nás učitelé zapojili do velikonoční hry pro děti, která spočívala ve schovávání papírových vajíček.

Druhý projektový den jsme se vydali do Základní školy ve Vyskytné nad Jihlavou. Podíleli jsme se na výuce českého jazyka a matematiky v první a druhé třídě. Tato škola funguje jako tradiční malotřídní, je ale doplněná o různé prvky z Montesorri principu učení. Na konci dne jsme si prohlédli školu s panem ředitelem a diskutovali jsme o obou školách a porovnávali je.

V rámci posledního dne jsme porovnávali různé typy školských systémů, debatovali jsme o školství a zhlédli dokument České televize s názvem Kovy řeší dějiny.“

Bohdana Čarková, 7A8; Tereza Kružíková, 5A6